Dat we in een wooncrisis zitten, lijkt nu overal doorgedrongen. Ook directeuren van verschillende woningcorporaties trekken aan de bel. Zij roepen mensen die zoekende zijn naar een huurwoning op om hun verhaal te vertellen via sociale media.
Verschillende directeuren van regionale woningcorporaties hebben zich aangesloten bij de campagne om via de hashtags #wooncrisis en #ikwileenhuis mensen een gezicht te geven. Zij hopen hiermee in hun regio eindelijk meer nieuwbouw te krijgen van sociale huurwoningen.
Verhalen een gezicht geven
“Als we de verhalen een gezicht kunnen geven, voeren we hopelijk de druk op in Den Haag. We moeten de situatie laten zien van de mensen. Misschien komt er dan eindelijk beweging in”, zegt Albert Gieling van corporatie Woonschakel West-Friesland tegen NH Nieuws.
Directeur Harro Zanting van Dudok Wonen in ’t Gooi, directeur Stefan van Schaik van Wooncompagnie Noord-Holland en strategiemanager Mirthe Biemans van Rochdale zeggen op Twitter in een videoboodschap hoe belangrijk ze het vinden dat mensen hun verhaal vertellen.
Lees het bericht van NH Nieuws en bekijk ook de Twitterberichten: