Vandaag kregen we een bericht van een blije bewonerscommissie. Een bewonerscommissie die er zelf voor heeft gezorgd dat de servicekosten naar beneden werden bijgesteld. De bewoners ontdekten een fout, wezen Ymere erop, bleven volhouden en Ymere durfde de fout toe te geven. Lees mee.
Bewonerscommissie Flevoflats vroeg aan Ymere waarom de huismeester opeens zoveel meer uren had geschreven. Een oppervlakkig lezer had dit wellicht over het hoofd kunnen zien, omdat de totale kosten gelijk waren gebleven. Dat de kosten niet waren gestegen lag echter aan het feit dat de verlichting goedkoper was geworden (led-verlichting). Dat had de bewonerscommissie meteen door.
Zoek het zelf uit
Ria Hulzebos, voorzitter van de BC: “Volgens de medewerker contractbeheer van Ymere klopten de cijfers, want het betrof de geschreven uren. En anders zouden we het maar met de wijkbeheerder zelf moeten uitzoeken.” Dat pikten de leden van de BC niet, zij waren vasthoudend en wilden weten waar al die extra uren in waren gaan zitten.
Fout hersteld
Toen is men bij Ymere toch gaan zoeken en ze kwamen erachter dat een vervangende wijkbeheerder zijn uren ten onrechte ten laste van de Flevoflats had geschreven. Ria: “Het resultaat is dat de huismeesterkosten vrijwel gelijk zijn gebleven, zelfs iets minder. Nu zijn onze servicekosten dus iets verlaagd. Wij zijn blij dat Ymere toe heeft gegeven dat er een fout is gemaakt en dat ze het hebben hersteld! En wij zijn trots dat we dit hebben bereikt als bewonerscommissie.”
Deel uw nieuws!
HYA is ook trots op de bewonerscommissie én we zijn heel blij dat Ria dit succes met ons heeft gedeeld. Want we horen graag de problemen, maar ook de successen van bewonerscommissies. Houd ons op de hoogte!
Lees meer over huismeestertaken en servicekosten