Op 28 mei organiseerde Platform Y een bijeenkomst over servicekosten. Platform Y is een netwerk voor Ymere-huurders van 18 tot en met 35 jaar. Achteraf kwamen ze met een nieuwsbrief. Wij willen jullie deze drie tips om te besparen op je servicekosten graag laten meelezen!
Deze stukjes zijn geschreven door: Ymere / Platform Y
1. Check: klopt de afrekening?
Dit is niet per se een manier om te besparen, maar wel verstandig om eens na te gaan. In een enkel geval zou het kunnen zijn dat je onterecht voor bepaalde diensten betaalt. Betaal je bijvoorbeeld voor het schoonhouden van de algemene gang, maar is die helemaal niet aanwezig in het complex waar je woont, dan hoort deze dienst niet op je afrekening te staan. In je portiek hangt een informatiebord met de naam van je wijkbeheerder en de diensten die Ymere aan jouw complex levert, inclusief data. Zo weet je wat je kunt verwachten en kun je checken of dit inderdaad gebeurt.
2. Zelfbeheer
Betaal je voor het onderhoud van de tuin bij je complex, maar zou je dat veel liever zelf doen? Dan kun je dat aangeven bij Ymere via zelfbeheer.ymere.nl . Het mooie hieraan is dat je meer invloed hebt op je directe woonomgeving, dat je je buren beter leert kennen, dat dingen sneller opgepakt worden en natuurlijk dat je kunt besparen op je servicekosten. Ook zijn er mogelijkheden om invloed uit te oefenen op de schoonmaakwerkzaamheden.
3. Portiekbeheerders
Een derde optie is je opgeven als portiekbeheerder. Dit betekent dat je oplet of je woonomgeving schoon, heel en veilig is. Als dit niet zo is, neem je direct contact op met de wijkbeheerder van Ymere. Als bewoner zie je vaak sneller wat er nodig is dan een wijkbeheerder en dus kan een probleem sneller opgelost worden. Bovendien hoeft de wijkbeheerder zo minder vaak langs te komen en scheelt dat weer in de servicekosten.